Føtex vil slå igen på prisen

Salling Group 18. aug 2017 -
This describes the image
Arkivfoto: Helle-Karin Helstrand
Skrevet af: Søren Tougaard

Knap har Per Banks udmelding om, at Netto på langt sigt har ambitioner om 600 butikker herhjemme lagt sig, før Dansk Supermarkeds topchef igen melder en ny offensiv ud til markedet.

Dansk Supermarked har nemlig ikke kun tænkt sig at forstærke Netto med flere butikker og et nyt butikskoncept.

Således bebuder Per Bank overfor Finans også en ny priskrig på supermarkedsfronten, der betyder lavere priser i Føtex.

"Vi kommer meget snart med tiltag i Føtex, så vi for alvor bliver relevante på pris og med et niveau, som ikke er set før. Konkurrencen betyder, at vi skal gøre vores supermarked relevant på pris for forbrugerne. Det kommer til at koste på bundlinjen på kort sigt. Men det accepterer vi, da vi forventer at vinde markedsandele og større volumen", siger topchefen.

For kort tid siden lancerede Meny-kæden "Discountmatch" på 500 alm. dagligvarer.

Samtidig har branchetal fra Danmarks Statistik vist, at de større varehuskæder har tabt mere end 5 pct. i omsætning i årets første fem måneder sammenlignet med samme periode sidste år.

Opdateret 10. nov 2020