Føtex lancerer nyt loyalitetskoncept

Salling Group 21. okt 2016 -
This describes the image
Logo: Dansk Supermarked

Dansk Supermarked lancerer nu et nyt loyalitetsabonnement, der skal sikre, at øko-kunderne handler i Føtex.

Kunden betaler 20 kroner om ugen for et abonnement, der sikrer kunden minimum 20 pct. rabat på alle økologiske varer.

Abonnementet er knyttet til kundens betalingskort, hvorfra kontingentet også trækkes.

Målet er ifølge Føtex-direktør Thor Jørgensen at drive økologien endnu mere frem.

En abonnementsordning, som tilmed koster penge, er hidtil uset for danske dagligvarekæder, og Thor Jørgensen siger i en pressemeddelelse, at det er med en vis spænding, at ØKO+, som abonnementet hedder, bliver lanceret.

- Det er et helt nyt koncept, som er meget atypisk i Danmark. Vi har spejdet til udlandet for at få inspiration. ØKO+ spiller på noget af det, vi allerede kender fra udenlandske abonnementsordninger, hvor man for et mindre beløb om måneden får adgang til nogle særlige fordele. Nu indfører vi som de første det i dagligvarehandlen, siger Thor Jørgensen.

Opdateret 10. nov 2020