Føtex lancerer ny app med digitalt trumfkort
De fleste har prøvet at komme hjem fra indkøbsturen med varer, der ikke lever op til forventningerne. Avocadoen har måske fået et tryk, eller en hobbykniv er kommet lidt for tæt på emballagen under butikkens genopfyldning af hylderne.
Mange opgiver dog på forhånd at lave en reklamation, men det vil Føtex ændre på med kædens nye app. Funktionen "digital refund" er en del af konceptet "tilfriskhedsgaranti" som kort sagt betyder, at hvis varens tilstand ikke lever op til forventningerne, så kan kunden få refunderet købet.
Det skriver Thor Jørgensen, executive vice president for Digital & eCommerce i Salling Group i et opslag på Linkedin.
Helt konkret kan kunderne fremover nøjes med at tage et billede af varen, som de vil reklamere over, via appen, hvorefter Føtex returnere pengene for købet - uden at kunden skal tilbage til butikken eller have fat i kundeservice.
Slagtilbud skal sprede ordet
For at sikre udbredelsen af appen blandt kunderne, har Føtex iværksat en temmelig mærbar rabatkampagne på en række populære varer, hvor mange sælges for under halvdelen af normalprisen. Kunderne kan blandt andet købe 10 økologiske æg for 15 kr., 8 ruller Lotus toiletpapir for 10 kr. eller Ben & Jerry's-is for 29 kr. pr. bæger.
I modsætning til søsterkæden Nettos app, så er der ikke tale om en scan og betal-løsning, men, i lighed med eksempelvis konkurrenten Meny, en loyalitetsapp.
Kunderne skal nemlig koble deres kreditkort op i appen. Herefter er det muligt for Føtex at strikke personlige tilbud sammen til den enkelte baseret på kundens indkøbsmønster. På samme måde regner appen også selv rabatten ud.