Dyrevelfærd vinder stigende popularitet hos de danske forbrugere. Det mærker man også hos Føtex op til jul.
Den mest solgte and i Dansk Supermarkeds varehuskæde er Oscar fritgående and anbefalet af Dyrenes Beskyttelse, og aldrig før har så mange kunder købt kød-, æg- og mejeriprodukter, der er produceret med større omtanke for dyrenes velfærd.
Klar tendens
– Vi kan faktisk se, at over 75 pct. af alle de ænder, vores kunder køber, er enten anbefalet af Dyrenes Beskyttelse eller fritgående. Tendensen er helt klar. Og vi er selvfølgelig glade for, at dyrevelfærd og kvalitet samtidig går hånd i hånd, og vores Oscar fritgående and, som er vores mest solgte, udmærker sig således også i smagstest, fortæller Thor Jørgensen, direktør i Føtex, i en pressemeddelelse.
– Hos rigtig mange kommer julen til at stå i dyrevelfærdens tegn, og særligt vores ænder, der er anbefalet af Dyrenes Beskyttelse, hitter. Vi kan se gennem hele 2017 at flere og flere af vores kunder i Føtex ser dyrevelfærd som afgørende for deres valg, når de køber ind, og det gælder ikke mindst her op til jul, hvor interessen for at købe ind med hjertet er ekstra stor, siger Thor Jørgensen.
Samarbejde med Dyrenes Beskyttelse
Føtex indgik i 2016, som en del af Dansk Supermarked Group, et ambitiøst samarbejde med Dyrenes Beskyttelse. Samarbejdet skal konkret munde ud i et øget salg af fødevarer, som er produceret med større omtanke for dyrenes velfærd. Målet er at øge omsætningen af varer med højeste dyrevelfærd med en halv mia. kr. frem mod 2020.