Dansk Supermarked udvider Levevis-sortimentet

Salling Group 3. nov 2016 -
This describes the image
Skrevet af: Søren Tougaard

Et stigende antal danskere er optaget af, hvad deres dagligvarer indeholder og under hvilke forhold de er fremstillet. Markedet for mere "fri-for-produkter" voksede sidste år markant. Alene salget af glutenfri produkter steg med 19 procent, ifølge Nielsen Dagligvareindeks. Samtidig er omkring 1,2 millioner danskere berørt af kontaktallergier og overfølsomhed.

Den stigende interesse for mere målrettede produkter er også en væsentlig årsag til, at Dansk Supermarked Group har gennemført et omfattende udvidelse og re-design af koncernens Levevis sortiment.

- Markedspotentialet for mere ’skræddersyede’ produkter har endnu ikke ramt loftet. Vi vurderer, at flere af vores kunder vil stille krav om omtanke og have særlige behov, og dem vil vi gerne være med til at opfylde gennem vores eget Levevis sortiment i føtex og Bilka, siger Viktor Jegesi, kommerciel direktør i Dansk Supermarked Group.

Lettere for forbrugerne

For forbrugeren kan det være svært at scanne butikshylderne hurtigt for de dagligvarer, der matcher ens behov. Det laver Dansk Supermarked Group nu om på gennem en omfattende udbygning og re-design af Levevis med styrket fokus på økologi, parfumefri og ’fri for’ produkter.

Undersøgelser viser, at tre ud af fire kunder, der stiller krav om omtanke, gerne vil vide mere om, hvad der ligger bag de forskellige mærker og betegnelser på emballagen.

- Levevis er det første dagligvarebrand i Danmark, hvor produktets fordele og information om mærkningerne i så tydeligt grad er omdrejningspunktet for brandet. Du får en ærlig og nøgtern forklaring på forsiden af emballagen om produktets egenskaber og de officielle mærkningsordninger, der relaterer sig til sundhed, miljø og dyrevelfærd. Dermed kan du lettere træffe de valg, der er rigtige for dig, siger Viktor Jegesi.

Udvidelse af sortiment

Som en del af indsatsen udvider Dansk Supermarked Group Levevis sortimentet kraftigt fra 220 til 360 forskellige varer. Alle produkter er særligt udvalgt, så de lever op til et eller flere af de officielle mærkningsordninger for ernæring, kemi eller produktionsmetode.

Udvidelsen og re-designet af brandet bakkes op af en massiv kampagne på alle medieflader, der skal gøre danskerne opmærksomme på det nye Levevis.

Opdateret 10. nov 2020