Dansk Supermarked som pensum

Salling Group 9. feb 2016 -
This describes the image
Foto: Dansk Supermarked

Undervisningsministeriet har i år udvalgt Dansk Supermarked som case til handelsskoleelever på den merkantile grunduddannelse.

 

Uanset om der står HR, dansk, fremmedsprog, matematik eller regnskab på eksamenspapirerne, vil casematerialet være hentet fra Dansk Supermarked Group, når det kommende års elever på det merkantile grundforløb går til eksamen.

Undervisningsministeriet udvælger hvert år en stor dansk virksomhed, hvorfra materialet til årets eksaminer under grundforløbet bliver hentet, og i år er valget altså faldet på Dansk Supermarked Group.

Det glæder Jon Skålerud, der er HR Senior Manager i detailkoncernen.

- Vi ansætter hvert år cirka 500 elever fra det merkantile grundforløb, der er vores vigtige pipeline til butikkerne. Alle årets elever får nu et bredt kendskab til alle vores virksomhed, der jo ikke kun tæller Føtex, Bilka og Netto. De lærer også vores digitale platforme og vores franchisevirksomheder Carl’s Jr og Starbucks at kende, og det vil helt sikkert styrke vores brand overfor kommende medarbejdere, siger Jon Skålerud.

Årets materiale bliver efter eksamensåret en del af lærernes materialebank.

- Så vi regner med, at det at være udvalgt som årets eksamenscase vil give ringe i vandet årene fremover, siger Jon Skålerud, der også ser frem til, at eleverne også vil have større viden om Dansk Supermarked Group, når de kommer til en ansættelsessamtale.

- De får et helt andet grundlag for at vælge, når de skal finde karrieremuligheder, siger han.

Eleverne bliver blandt andet præsenteret for 24 videoklip, en lang række billeder og tekster om Dansk Supermarked Group.

Blandt tidligere cases er Ecco og Jysk.

Opdateret 10. nov 2020