Dansk Supermarked kritiseres for falsk markedsføring
Dansk Supermarked vil fra den 2. januar sælge friskhakket plantefars i Netto, Føtex og Bilka. Brancheorganisationen FødevareDanmark kritiserer nu Dansk Supermarked for at vildlede forbrugerne, når koncernen promoverer det nye produkt som vegansk kød.
FødevareDanmark mener, at det er forkert, når den nye plantefars på Bilkas hjemmeside placeres under kød og fisk.
- Der er simpelthen tale om misbrug af ordet kød i denne sammenhæng. Sagen er jo, at det netop ikke er kød, men derimod hvede, soja, rødbede og alt muligt meget andet, så når man bruger ordet kød, slår man sig op på at sælge noget, som det slet ikke er, siger direktør og formand for SMV Fødevare, Kaspar Jakobsen, i en pressemeddelelse.
I FødevareDanmark mener man, at Dansk Supermarked bruger falsk markedsføring, der er i strid med Fødevarestyrelsens retningslinjer.
FødevareDanmark er brancheorganisation for små og mellemstore fødevarevirksomheder og har omkring 700 medlemmer.