Dansk Supermarked-investering skal hente markedsandele

Salling Group 24. aug 2017 -
This describes the image
Arkivfoto: Helle-Karin Helstrand

Dansk Supermarked indleder i morgen fredag sin kamp for at trække flere kunder i supermarkedskæden Føtex.

Det sker ved hjælp af en investering i en nedsættelse af prisen på flere end 2000 dagligvarer i Føtex. Ifølge Fødevarewatch er der tale om en investering på en kvart mia. kr., der vil kunne aflæses på bundlinjen.

Topchef Per Bank meldte allerede i sidste uge ud, at koncernen var klar med et udspil i supermarkedskæden, der skal have flere kunder og flere penge i kassen. Han satte dog den gang ikke beløb på investeringen.

Dansk Supermarked kalder det Føtæsk, når eksempel 400 gram hakket oksekød sættes ned fra 31,95 kr. til 26,50 kr. og kyllinginderfiletter fra 36 kr. til 29,67.

– Vi vil skabe Danmarks bedste indkøbsoplevelse. Ikke kun målt på udvalg og kvalitet, men også pris. Vi sænker derfor priserne markant på de varer, som danskerne køber allermest, og vi gør dermed hverdagen endnu billigere for danskerne, siger Thor Jørgensen, direktør i Føtex.

Thor Jørgensen tilføjer, at det er en varig prisnedsættelse, der vil udføres over de kommende måneder.

Prisnedsættelsen kommer lige i hælene på en tilsvarende kampagne, Discountmatch, i Dagrofas supermarkedskæde Meny.

Opdateret 10. nov 2020