Britisk magasin vurderer danske butikker

Salling Group 4. jan 2016 -
This describes the image
Føtex Nørrebro er blandt prisvinderne på Fødevaredagen. Arkivfoto: Henrik Frydkjær.

Grocery Insight udnævner Føtex som bedste frugt og grønt-afdeling.

 

De danske supermarkeder er også i kikkerten, når Grocery Insight ”uddeler priser” til ”Year in The Store”.

Mange af de danske dagligvarebutikker klarer sig godt, men Føtex frugt- og grøntafdeling stikker alt, skriver Steve Dresser i sin blok på Grocery Insight.

Han fremhæver blandt andet brugen af spejle ved kartofler og rodfrugter og det store udvalg af økologi samt salg af frugt og grønt i løs vægt.

Ganske anderledes er hans oplevelse af en Fakta-butik, der gør kæden til vinder af kategorien "the most challenging store” – forretningen med den største udfordring.

Han ønsker ikke at hænge en enkelt butik ud, men skriver, at i modsætning til den Fakta, han så dagen før, var denne det var den mest skuffende oplevelse, han har set i mange år.

Han beskriver et beskidt gulv, hyldeforkanter, der er i stykker, personale, der spærrer gangene med vareopfyldning, og kød, der er for gammelt – og spørger sig selv, om hvad der vil ske, når butikken får en konkurrent på denne relativt gode placering.

For selv om det er ting, der let kan ændres, besøger man i dag ifølge blokkeren kun butikken, fordi man er nødt til det.

Opdateret 10. nov 2020