BR vil kommunikere magi til børn og viden til de voksne
I forrige weekend, da Fætter BR lod startskuddet lyde til årets kamp om den eftertragtede julehandel, var det med fornyet styrke.
Legetøjskæden, der tidligere på året blev overtaget af Salling Group efter en konkurs, går nemlig samtidig i luften med en ny kommunikationsplatform, hvor fokus er flyttet over på en mere værdibaseret kommunikation - i øjenhøjde med børnene og med et nyt pay-off: “Skal vi lege?”.
- BR er til for børnene. Derfor har vi valgt at kommunikere mere på børnenes præmisser, og samtidig vil vi gerne demonstrere et ansvar for, at der bliver skabt en kultur omkring det at lege, siger Rikke Hammer Jakobsen, marketingchef for BR.
Platformen er er udviklet i samarbejde med reklamebureauet Wibroe, Duckert og Partners, der også står bag Bilkas ”Far til fjorten” og Føtæsk-kampagnen fra Føtex.
Ifølge adm. direktør for Wibroe, Duckert og Partners, Heidi Skovhus, har der været mange komponenter, der skulle balanceres.
- Først og fremmest har vi skullet finde den rigtige balance mellem alt det, der kendetegner BR, og som mange var kede af at miste, da BR gik konkurs, og så en nødvendig modernisering af BR-brandet. Derfor minder den opgave, som vi er blevet betroet, på mange måder om at renovere en fredet bygning. Dernæst skulle vi finde balancen i at appellere til både børnene og deres forældre.
Artikler om børns trivsel og udvikling
Heidi Skovhus hæfter sig blandt andet ved, at børn i dag er blevet sværere at imponere.
- Børn konsumerer i dag rigtig meget, rigtig godt indhold. Derfor må vi skabe ørenlyd hos dem, med alt hvad det medfører af mod til at være barnlig. Vi skal tale børnenes sprog. Også når det er noget, som vi voksne egentligt ikke tænker, går an. Samtidig skal BR være den troværdige afsender af budskabet om, at leg er altafgørende for vores børns fundamentale udvikling. Så det er også en balanceakt, siger hun.
BR holder fast i sit årlige julekatalog, Ønskebogen, som i øvrigt er produceret af reklamebureauet Envision, som i mange år har siddet tungt på produktionen af Salling Groups tilbudsaviser.
Udover den nye platform har BR iværksat et samarbejde med mediet ”Vores Børn”, hvor kæden bliver medudgiver af redaktionelt indhold (advertorials) om blandt andet legens betydning for børns trivsel, opvækst og udvikling.
Dertil kommer et samarbejde med YouTube-stjernen Naja Münster, som er udset til at blive børnenes talerør.