Bilkas netbutik flytter ind i varehuset
Bilka Tilst åbner nu en digital butik inde i varehuset. Den digitale butik består af et område inde i butikken, hvor kunderne via iPads og med hjælp fra medarbejderne kan bestille varer på bilka.dk.
Det skriver Dansk Supermarked i en pressemeddelelse.
Lige nu er der over 20.000 varer i Bilkas webshop, men ifølge Kenneth Nielsen, direktør for E-commerce & Digital hos Dansk Supermarked, arbejdes der ihærdigt på at øge udvalget markant i løbet af efteråret.
- Salg af nonfood er en af Bilkas helt store styrker. I varehuset har vi måske plads til at udstille fem sofaer. Griber kunderne i stedet iPad’en ude i huset, får de pludselig mulighed for at vælge mellem 60 forskellige sofaer. Den digitale butik komplementerer det i forvejen store sortiment, og her har vi mulighed for at tilbyde kunderne uendeligt mange produkter inden for hver varegruppe, siger Kenneth Nielsen.
Omnichannel konceptet testes i første omgang i Bilka Tilst, før der tages stilling til, hvorvidt det skal rulles ud i landets øvrige 17 Bilka-varehuse.
Af Helle-Karin Helstrand
hkh@dhblad.dk
Pressefoto: Dansk Supermarked.