Bilkas ledelse er godt tilfreds med onlinesalg
Konkurrencen om netkunderne er stigende – også når det kommer til dagligvarer. Midt i november meldte Bilka sig så småt ind i kampen og inviterede kunder i området omkring Bilka i Tilst og kædens varehus i Hundige til at bestille dagligvarer på nettet.
- Vores første erfaringer er meget gode. Siden 15. november har 1500 kunder bestilt varer via Bilka-to-Go, lyder det fra kommunikationskonsulent i Dansk Supermarked, Kasper Reggelsen.
Kunderne henter deres varer ved vareudleveringen, hvor der er indrettet drive in-sluser, så kunderne ikke skal ud af bilen.
- Kurvestørrelsen ligger 50 pct. over det forventede, så det tyder på, at kunderne finder løsningen meget appellerende, fortæller Kasper Reggelsen om erfaringerne fra Hundige og Tilst.
- Men det mest positive ved de første uger er tilbagemeldingerne fra de kunder, der har afprøvet Bilka-to-Go. Tilfredshedsraten er over 90 pct., 90 pct. af kunderne siger, at det er ”Meget sandsynligt”, at de vil handle igen på Bilka-to-Go, siger Kasper Reggelsen.
I alle Bilka’er i 2018
Bilkas direktør har tidligere sagt til Dansk Handelsblad, at Bilka ville indlede udrulningen af konceptet til resten af kæden efter nytår, og at alle varehuse ville være inden udgangen af 2018.
Men lige nu kan Kasper Reggelsen ikke sige, om den plan holder.
Forventningen er, at 5 pct. af Bilkas omsætning vil komme fra To Go inden fire år. Det vil betyde en omsætningsstigning på 2 pct. på grund af den forventede kannibalisering.
Bilka har i en længere periode testet onlinehandel på medarbejderne på Dansk
Supermarkeds lager og administration i Årslev ved Aarhus, og flere end 500 ud af de 700
ansatte, der havde muligheden, afprøvede konceptet. De købte i gennemsnit for 20 pct.
mere dagligvarer, end kunder i varehusene.