Bilka vinder pristest

Salling Group 15. jun 2016 -
This describes the image
Arkivfoto: Helle-Karin Helstrand

Hypermarkedskæden Bilka har den seneste tid kæmpet for at være med blandt discountkæderne, når det kommer til pris.

Nu har kædens kamp, der blandt andet indebærer ”prismatch” og nedsættelse af prisen på en lang række varer båret frugt, skriver Søndagsavisen.

Avisen har gennemført et pristjek af 24 dagligvarer i 12 supermarkeder, og den viste, at Bilka var den billigste – med sin lillesøsterkæde Netto som nummer to.

I bunden - med den dyreste kurv - ligger SuperBrugsen og Kvickly.

- Bilkas fremstød er et alvorligt slag mod discountbutikkerne. Der er for mange butikker i Danmark i forhold til antallet af kunder, og derfor forsøger de at kapre kunder fra hinanden. I det spil er kunderne ikke særligt loyale – de går efter billige varer. Det bliver spændende at se, om Bilkas nye strategi lykkes, siger Peter Mølkjær, ekspert i forbrugeradfærd og partner i Deloitte.

Opdateret 10. nov 2020