Bilka skærper priskrigen

Salling Group 28. apr 2016 -
This describes the image
Bilka vil gerne overbevise sine kunder om, at kæden er billigst. Foto: Helle-Karin Helstrand

Hyperhit og discountmatch. Den seneste tid har Dansk Supermarkeds hypermarkedskæde, der i flere år havde sloganet ”Bilka vil være billigst”, gjort en indsats for at gøre sig bemærket på prisen, og nu sætter kæden prisen ned på yderligere 2700 varer.

- Der er tale om en prisnedsættelse på de dagligvarer inden for alle kategorier, som folk skal bruge i hverdagen, fortæller varehuschef i Bilka i Tilst, Claus Dahl og tilføjer, at kædens hyperhit allerede har været så stor en succes, at kæden har oplevet at skulle kæmpe for at skaffe varer nok hjem til efterspørgslen.

- Vi kan se, at hyperhit og discountmatch har flyttet kundernes opfattelse af vores priser, og kundestrømmen er igen øget, siger Claus Dahl og tilføjer, at prisen fortsat skal være Bilkas DNA.

- Men det har på grund af discountkæderne i nogle år været sværere at trænge igennem med budskabet om, at vi er billigst. Nu investerer vi i billige priser, siger varehuschefen.

Opdateret 10. nov 2020