Bilka relancerer gammelt slogan
-
Hypermarkedets stærkeste slogan nogensinde bliver moderniseret
Hvem Ka’ - Bilka.
Nu er det velkendte slogan, som mange danskere nok kender, tilbage. Hvem Ka´ blev lanceret for første gang tilbage i slutningen af 1980’erne i en Bilka fødselsdagsreklamefilm på TV.
- Med Hvem Ka´ er nostalgien nu trukket frem igen, men gjort mere tidssvarende og har fået en relancering, hvor humor og hverdagen er i fokus, skriver Salling Group, der står bag Bilka, i en pressemeddelelse.
Med det gamle og genkendelige slogan i nye klæder bliver Bilkas logo også skiftet til den velkendte ordlyd ‘Hvem Ka’ Bilka', og nostalgien kommer blandt andet til udtryk ved, at den oprindelige mørkeblå Bilka-farve er retur i logoet.
- Når kunderne tænker Bilka, så tænker de ‘Hvem Ka’. Det er det stærkeste slogan, vi nogensinde har haft, og derfor relancerer vi det nu i en ny og selvfølgelig tidssvarende form, siger Head of Marketing i Bilka, Claus Frederiksen.
Han tilføjer, at hypermarkedet har set på, hvordan verden udvikler sig, og hvordan kundernes behov forandres: - Så vi tilpasser vi Bilkas koncept. Derfor Ka’ Bilka. Uanset, hvilke købsbehov kunderne har, så prøver vi at opfylde dem bedst muligt. Som for eksempel Bilka ToGo, hvor vi nu tilbyder hjemmelevering efter kundernes ønske om at få deres varer leveret derhjemme. Vi forsøger altid at følge med tiden og opfylde deres behov.
Det nye brandingunivers vil i de kommende uger blive lanceret på TV, radio, sociale medier og i Bilka-avisen.