Bilka og Wupti.com sætter Black Friday-rekord
Mens man hos Dansk Supermarked ærgrer sig over hackerangrebet, der ramte onlinebutikkerne Bilka.dk og Foetex.dk fra Black Fridays start og til midt på formiddagen, er der til gengæld anderledes jubel over salgspræstationen i Bilkas varehuse og på Wupti.com.
Michael Ejby, chef for E-commerce i Dansk Supermarked Group, beretter således om en vækst på hele 40 pct. for Wupti.com i forhold til sidste år.
Glæde hos topchef
Og rekordsalget på Black Friday vækker også stor glæde hos adm. direktør Per Bank, Dansk Supermarked Group.
"Ærgerligt for alle de medarbejdere, der havde kæmpet hårdt for at levere optimalt i går, men heldigvis hentede vi meget af det tabte sidst på dagen. Til gengæld nye salgsrekorder på Wupti.com og i Bilkas varehuse", skriver Per Bank i en kommentar på Dansk Handelsblads Linkedin-side.
Forlænget Black Friday-salg
Mens Per Bank blandt andet på Linkedin takkede Bilka-medarbejderne for den store indsats, der betød den største salgsdag til dato i varehuskædens 47-årige historie, var det topchefens klare forventning, at rekorden på Bilka.dk står for fald til næste års Black Friday-salg.
På grund af hackerangrebet, der ramte Bilka.dk og Foetex.dk, forlængede Dansk Supermarked i år Black Friday-tilbuddene til at gælde hele weekenden.