Per Bank: Netto vinder markedsandele - som den eneste discountkæde
-
I et opslag på LinkedIn skriver Salling Groups topchef, at Netto nærmer sig et rekordresultat
Markedsandelene for den danske dagligvarehandel er ikke offentligt tilgængelige – heller ikke for journalister i branchen. Derfor er det svært at vide, hvordan de enkelte discountkæder har udviklet sig i løbet af 2021.
Men står topchef i Salling Group, Per Banks ord til troende, er koncernens discountkæde den eneste der vinder ”år til dato”.
Det skriver Per Bank på LinkedIn i forbindelse med et kædeseminar.
”Netto Danmark er i gang med en enestående rejse, der blev diskuteret markedsandele, hvor vi vurderer, at Netto er den eneste discounter, som år til dato vinder, og vi derfor lægger yderligere afstand til vores konkurrenter.
Derudover tegner det til endnu et rekordresultat, tusind tak til alle kollegaerne for den indsats også gennem en tid med masker og restriktioner,” skriver topchefen.
Han er oppe imod, at både Lidl, Aldi, Rema 1000 og Coop 365 – ligesom Netto – har åbnet nye butikker i årets løb og dermed formentlig har lagt lidt til omsætningen.
Nogle af kæderne holder butikker lukket, mens de renoverer dem – og det trækker selvfølgelig i negativ retning på omsætningen.
De seneste tal fra Danmarks Statistik viser, at discount efter årets første syv måneder ligger 2,4 pct. over de første syv måneder af 2020. I samme periode oplevede de mindste butikker, købmænd og kiosker en fremgang på 5 pct.