440.000 modtager skræddersyede reklamepakker
NejTak+, den privatejede ordning der tilbyder danskerne selv at vælge deres tilbudsaviser, har nu rundet 440.000 tilsluttede husstande.
Tilgangen i første halvdel af 2015 har ifølge en netop offentliggjort halvårsrapport fra North Media været på over 140.000 husstande.
Børsnoterede North Media ejer FK Distribution, som bl.a. deler tilbudsaviserne ud for kæder med ca. 80 pct. af dagligvareomsætningen i Danmark.
FK Distribution har for nylig forlænget sin omdelingsaftale med Dansk Supermarked frem til og med 2017, mens landets anden dagligvaregigant, Coop Danmark, skifter til FKs konkurrent Post Nord Danmark fra januar 2016.
En heftig markedsføring af NejTak+-ordningen sætter sit præg på halvårets EBIT-resultat i North Media, der falder fra ca. 27 mio. kr. i 1. halvår 2014 til nu -3,5 mio. kr.
"Tilbagegangen skyldes omsætningsfald i FK Distribution og højere omkostninger til markedsføring af NejTak+ og udvikling af minetilbud.dk", skriver North Media i halvårsrapporten.
Illustration: FK Distribution