14-årig laver aftale med Salling Group: Mødte Netto-direktør i elevator

Salling Group 6. aug 2024 -
This describes the image
Foto: Netto
  • Den 14-årige iværksætter Julius van Overeem, der tidligere har deltaget i DR-programmet "Løvens Hule", har nu udviklet sin egen is, der fremover vil være at finde i Netto.

Skrevet af: Freja Mogensen

Julius van Overeem var blot 13 år, da han for første gang var at finde på landets fodboldstadioner, hvor han har solgt utraditionelle varer som blandt andet slush-ice, is og kager med formålet om at ramme den yngre generation af fodboldfans.

Det var netop denne ide, der gjorde indtryk på de såkaldte løver i DR-programmet "Løvens Hule", foruden hans ambitioner for senere at udvikle sine egne produkter, hvilket nu er lykkedes.

Tilfældighed medførte aftale
I marts måned lancerede den unge iværksætter sin første is i sin bod ved Valby Idrætspark. Han bemærkede, at den egenudviklede is var en stor succes. Det motiverede Julius til at kontakte de store kæder i Danmark, men uden held med at lave en aftale.

En tilfældighed skulle dog vise sig at være til hans fordel. Til et arrangement på Christiansborg men en flok andre erhvervsfolk mødte han helt tilfældigt Nettos landechef i Danmark, Braw Bakir, i elevatoren, hvor de fik sig en sludder.

– Han siger, at han har set mit opslag på Linkedin, hvor jeg var ude og afsøge nye muligheder. Jeg havde lige været inde med nogle vareprøver i Coop, fortæller Julius van Overeem til Børsen.

Efter snakken i elevatoren var Braw Bakir interesseret, og de endte med at indgå et samarbejde. Den unge fyrs egen is ”Julius’ Bod”, der er en hyldest til de danske OL-atleter, landede derfor i alle landet Netto-butikker den 27. juli.

Med den nye aftale i hus stræber Julius efter en omsætning på 500.000 kr. i det aktuelle regnskabsår.

Opdateret 6. aug 2024