SuperGros søger ny vækst
Siden NorgesGruppen kom ind som ny største ejer i Dagrofa-koncernen i efteråret 2013, har én overskrift domineret alle bestræbelser i virksomheden: Vækst!
Dagrofa er på en vækstmission, hvor der skal lægges en stor - og udadtil hemmelig - etcifret procent oveni den aktuelle omsætning i forretningsområderne.
Det gælder også for Dagrofas grossistvirksomhed SuperGros.
Ifølge grossistselskabets årsrapport venter man en omsætning "på niveau" med 2014s 14,0 mia. kr. i år.
Men i et jobopslag i Dansk Handelsblad, hvor man i en nyoprettet stilling søger en salgsdirektør , bliver overliggeren løftet.
"I SuperGros har vi sat ambitiøse vækstmål for vore convenience-kunder samt det nordiske eksportmarked, samtidig med at vi vil øge det samlede totale salg hos koncernens kæder," står der blandt andet.
Reitan tog convenience-kunder
Dagrofa har ikke ønsket at uddybe vækstambitionerne her i bladet.
Meget peger imidlertid i retning af, at konkurrenten Reitan Distribution frem over kan møde hårdere konkurrence fra SuperGros, når det gælder leverancer til convenience-sektoren - ikke mindst til de servicestationskæder, som ikke er "i familie" med Reitan via ejerskab.
I flere år er trafikken ellers kun gået én vej - når Reitan har vundet tidligere SuperGros-kunder som Statoil og Q8. Også den korte dagligvarekæde Løvbjerg gik sidst i 00'erne til Reitan.
Af Jesper Veber Knudsen
jeve@dhblad.dk
Foto: Supergros