SKET I UGEN
7-Eleven vil være mere end bare kiosk
Efter liberaliseringen af lukkeloven i 2012 er 7-Eleven ramt af stigende konkurrence. Ifølge administrerende direktør Jesper Østergaard kan kæden ikke længere leve af kunder, som ikke nåede i supermarkedet. Det skriver Berlingske. Derfor vil 7-Eleven nu i højere grad fokusere på mad, især lette aftensmadløsninger af god kvalitet, ligesom der også skal være mulighed for at spise ved borde og stole i butikkerne.
Ifølge Jesper Østergaard er det på netop dette område, at kæden kan differentiere sig fra supermarkeder, og han forventer, at op mod 70 procent af omsætningen i fremtiden vil komme fra mad, bagervarer samt kolde og varme drikke.
Hotelophold i supermarkedet
Rema 1000 indleder nu et samarbejde med Small Danish Hotels. Det betyder ifølge BT, at Rema 1000s kunder fremover vil have mulighed for at tage et hotelophold med i kurven, når de handler. Indkøbsdirektør for Rema 1000 Anders Rene Jensen er begejstret for samarbejdet. Direktør for Small Danish Hotels Jørgen Christensen siger:
- Danskerne er vilde med at købe gaver, der sætter lidt krydderi på tilværelsen, og det må gerne være nemt at komme i nærheden af uanset, hvor man bor i landet. Vi har derfor længe været på udkig efter en landsdækkende partner i detailhandlen, og vi ser Rema 1000 som det perfekte match. Small Danish Hotels har introduceret et elektronisk gavebevis.
Centeret på DISA-grunden skal hedde BIG
Det nye storcenter i Herlev, der åbner til oktober, får navnet BIG. Det bliver placeret på den gamle DISA-grund, skriver Herlev Bladet. Centret skulle oprindeligt navngives "DISA Shopping", men BIG passede bedre, fordi der bliver tale om store butikker i centret, siger Kim Lautrup, partner i NPV, udvikler af det nye center. Det er et reklamebureau, der har fundet på navnet "BIG". Bureauet havde fået til opgave at finde et mundret navn, der passer til markedsføringen af centret, siger Kim Lautrup.