Remas øko-salg vokser med 20 procent

Reitan 29. mar 2019 -
This describes the image
Foto: Rema 1
Skrevet af: Søren Tougaard

Salget af økologiske varer i Rema 1000 stiger fortsat med stor hast.

Discountkæden øgede sidste år øko-salget med mere end 20 pct., mens man de forgangne 11 år har præsteret tocifrede vækstrater.

Til sammenligning var kædens omsætningsvækst 11 pct. i 2018, og dermed vokser økologien i dobbelt tempo.

Øko-salget går både frem i de 23 butikker, som Rema 1000 åbnede sidste år, og i de eksisterende 303 butikker, oplyser Rema 1000 i en pressemeddelelse

- Flere og flere af vores kunder tager det økologiske valg, når de har mulighed for det. Det handler om at gøre det tilgængeligt og gøre prisen attraktiv. Vi oplever en generel tendens til, at vores kunder er blevet mere bevidste i deres indkøb – de er mere opmærksomme på at tage klima- og miljøvenlige forbrugsvalg. Når vi samtidig kan holde priserne på et fornuftigt niveau, bliver flere og flere klar til at gå øko-vejen, siger Anders Jensen, indkøbs- og marketingdirektør i Rema 1000.

Økologi fra Gram Slot

Den store fremgang i øko-salget glæder Henrik Hindborg, der er markedschef for detail i Økologisk Landsforenings markedsafdeling:

- Økologi har i mange år haft vind i sejlene takket være kæder som Rema 1000, der har gjort økologien tilgængelig for den almindelige dansker med velvalgte varer til fornuftige priser. Analyser fra GFK viser, at Rema 1000 suverænt er den kæde, der sælger mest økologi til småbørnsfamilierne. Det er jo glædeligt, at nye generationer får smag for økologi i en tidlig alder, siger Henrik Hindborg.

Det økologiske sortiment i Rema 1000 tæller i dag 344 varenumre, hvoraf de 24 produkter stammer fra kædens økologiske landbrug Gram Slot i Sønderjylland.

Det økologiske sortiment fra Gram Slot tæller blandt andet mælk, yoghurt, mel, havregryn, müesli og kartofler, og Rema 1000 forventer at introducere nye varianter fra slottet, der er Danmarks største økologiske landbrug.

 

 

Opdateret 10. nov 2020