Reitangruppen øger Remas omsætning til 48 milliarder
Sidste år voksede Rema 1000 Danmark med 11 pct. og lagde 1,5 mia. kr. til omsætningen på et fladt dansk dagligvaremarked.
Omsætningen på 15,4 mia. kr. herhjemme udgør dog endnu 'kun' 32 pct. af Rema-kædens totale omsætning i Norge og Danmark, viser Reitangruppens regnskab for 2018.
Ifølge Remas egne oplysninger øgede kæden markedsandelen i hjemlandet til 23,7 pct. efter et fald i 2017, mens Rema 1000 markedsandel nu udgør 14,4 pct. på det danske dagligvaremarked.
- Vi vokser mest af dagligvarekæderne, noget som er et resultat af hårdt arbejde og en enorm holdindsats fra alle i Rema 1000. Det er vi meget stolte af, siger adm. direktør Ole Robert Reitan i en pressemeddelelse.
Fokus på klimaindsats
Sidste år fik Rema 1000 som et af fem norske selskaber topkarakter hos Carbon Disclosure Project, som årligt rangerer 7000 virksomheder verden over på klimaledelse.
Siden 2013 har Rema 1000 reduceret CO2-udledningen med 38 pct., og arbejdet for et bedre miljø er også i fokus i Danmark, bemærker Ole Robert Reitan.
- Vores danske kollegaer tager stærkt hånd om madsvind og emballage, og under 'Meget Mindre Madspild' er Rema 1000 Danmark gået forrest i kampen mod madsvind. Det sætter danskerne stor pris på, siger han.