For fjerde år i træk vinder Rema 1000 på kundetilfredshed
Med en score på 72 ud af 100 point ligger Rema 1000 endnu en gang på førstepladsen i den årlige kundeloyalitetsundersøgelse, som konsulent- og analysevirksomheden Loyalty Group netop har offentliggjort.
I hælene på Rema 1000 med 69,7 point kommer Lidl, der er årets højdespringer.
Forbrugerne er blevet spurgt, hvordan de oplever butikkerne i forhold til blandt andet service, værdi for pengene, tillid og økologi.
Rema 1000 scorer ifølge Loyalty Group på image, mens Lidl vinder på produktkvalitet, værdi for pengene og tillid.
Tillid handler blandt andet om, hvor ofte kunderne finder fejl på bonnerne. Under gennemsnittet ligger Salling Groups tre kæder Netto, Bilka og Føtex sammen med Fakta og Aldi.
Ifølge researchchef og seniorkonsulent i Loyalty Group, Lars Jepsen, bør kæderne arbejde på at udgå bonfejl.
- Det kan ikke undgås, at der opstår fejl, men det er altafgørende for kundeoplevelsen, hvordan fejlene bliver håndteret. Både butiksledelse og kassemedarbejdere bør trænes i, hvordan prisfejl håndteres over for kunderne, ligesom fejlene bør kunne rettes hurtigt. Hvis kunderne møder en smilende og imødekommende kassemedarbejder, der hurtigt løser problemet, er der stor chance for, at kunderne forlader butikken med et smil og vælger at komme igen, siger Lars Jepsen.
Bonfejl er ifølge Loyalty Group medvirkende årsag til, at Saling Group tre kæder alle ligger under gennemsnittet i den samlede score. Kæderne indtager de tre bundpladser, når det kommer til tillid. Således ligger Føtex på en 9. plads, Bilka som nummer 10 og Netto som nummer 11 - ud af 11 kæder.