Conveniencekæde går i samarbejde med Too Good To Go
7-Eleven indgår nu landsdækkende samarbejde med madspildsappen Too Good To Go.
Kæden følger dermed i sporet efter både OK Plus og Q8 samt en lang række dagligvarebutikker i blandt andet Coop og Lidl.
Senest har også Netto indledt en test i butikker i København.
Når kan køber en lykkepose fra 7-Eleven vil der være to forskellige slags at vælge mellem - en pose med bagværk og en pose med blandede varer.
Det landsdækkende samarbejde bliver skudt i gang efter en testperiode i udvalgte 7-Eleven-butikker på DSB-stationer. En testperiode, der ifølge Maria Gervig, Commercial Director hos 7-Eleven, er gået over al forventning.
- Bekæmpelse af madspild har meget høj prioritet hos 7-Eleven. Det er ganske enkelt meningsløst at smide god mad ud set ud fra både sociale, miljømæssige og økonomiske betragtninger. Derfor er vi meget glade for, at vi har fundet en løsning, der kommer alle til gode. Vores kunder får en virkelig god deal, mindre spild er penge sparet, og vi giver miljøet en hjælpende hånd. Særligt sidstnævnte har stor betydning for os, og derfor føles det ekstra godt, at vi nu også på denne front kan føle stolthed over at afhjælpe et miljøproblem, siger Maria Gervig
I testperioden er der blevet reddet lige knap 24.000 lykkeposer med overskudsvarer. Det er 60 ton sparet CO2e, hvilket svarer til 262 flyveture fra København til London.