7-Eleven: Brug vores hylder til iværksættereventyr
-
7-Eleven Innovation Corner kan blive springbræt til at få iværksættere til at vokse – måske også udenfor landets grænser.
Reitans convenience-kæde i Danmark søger lige nu nye, danske føde- og drikkevareproducenter, der ønsker at se deres forretning vokse. Det sker i forbindelse med 7-Eleven Innovation Corner, der måske også kan blive springbræt til salg i udlandet.
For 7-Elevens kommercielle direktør, Maria Otto, er det naturligt at støtte små danske virksomheder og hjælpe dem med at vokse.
- Innovation og nysgerrighed ligger i vores DNA. Vi synes ganske enkelt, det er sjovt at være stedet, hvor trends starter, og vi vil gerne tilbyde vores kunder noget nyt og spændende. 7-Eleven Innovation Corner understøtter det mindset ved at give små iværksættere lov at ’låne’ både vores hylder, kompetencer og erfaring i håb om at kunne hjælpe dem med en vild vækstrejse, siger hun i en pressemeddelelse.
Flere succesrige cases
7-Eleven fremhæver flere danske brands har de senere år lagt hjørnestenen til deres salgseventyr gennem et samarbejde med 7-Eleven. De sunde to go-retter og snacks fra The Protein Kitchen sælges nu i flere landsdækkende kæder efter at være blevet udviklet og lanceret gennem 7-Eleven. Også den første pakke plastfri True Gum tyggegummi blev solgt i 7-Eleven Danmark tilbage i 2018.Gennem samarbejdet i Danmark fik de adgang til over 400 butikker i Sverige, og i dag er True Gum konkurrent til verdens største mærker og sælges i over 25 lande verden over.
Medstifter og salgsdirektør Morten Ebdrup tøver ikke med at kalde samarbejdet med 7-Eleven for et ’helt afgørende springbræt for True Gum’
- Jeg tror, der stadig er mange, som ikke har forstået, hvilken rolle 7-Eleven spiller for danske startups inden for fødevarer. Ud over at give os chancen for at komme på hylderne i 175 butikker hjalp de os med at finpudse alt fra æstetik over kommunikation til prissætning. Når vi møder nye, potentielle kunder, fortæller vi stadig, at vi lancerede med 7-Eleven, fordi vi oplever, at det er en kæmpe validering, også globalt. Alle kender jo 7-Eleven, siger han.
Salgstest og sparring
Frem til 30. september er det muligt at ansøge om at blive en del af 7-Eleven Innovation Corner via 7-Eleven.dk/innovationcorner.
Herfra udvælger 7-Eleven de 10 bedste kandidater, der i november får chancen for at pitche og præsentere deres produkt live foran et erfarent panel af forskellige interne og eksterne fageksperter. Ambitionen er at få de produkter, der udvælges efter sidste pitchrunde, til test i udvalgte 7-Eleven-butikker i løbet af foråret 2025.
De heldige, der udvælges til den videre udviklingsproces, vil blive en del af et mentorforløb med hjælp fra erfarne iværksættere, 7-Elevens egne eksperter inden for convenience, salg og logistik samt fra Simmering Copenhagen, der er specialister i at rådgive virksomheder om produktudvikling og lancering inden for føde- og drikkevarer.