Årets 7-Eleven-købmænd fundet - og hyldet
7-Elevens årlige Rigsmøde er netop blevet afholdt, og blev Årets Købmænd udnævnt og hyldet af 300 kolleger.
Der blev også uddelt priser til årets bedste servicebutikker.
I Danmark består 7-Eleven af tre kædeben: Shell/7-Eleven, DSB/7-Eleven og City 7-Eleven, og der kåres en fra hver butik.
Årets købmænd blev Anouar Azkiou fra City 7-Eleven med sin butik på Frederiksberg, Janne Møller fra Shell 7-Eleven, der driver butik i Risskov og på Ejer Bavnehøj rasteplads samt Birthe Thorsteinsson fra DSB 7-Eleven, der er ansvarlig for butikkerne på Herning station og Holstebro station.
- Når vi i 7-Eleven kårer vores bedste købmænd, er det, fordi vi ønsker at anerkende og synliggøre de forbilledlige præstationer, der kan inspirere andre til at gøre det samme. Vi under og beundrer de store præstationer og det hårde og vedholdende arbejde, som kræves for at være en succesfuld købmand. Kåringerne er forbundet med stor ære og prestige, og jeg tror alle købmænd i 7-Eleven drømmer om at gå hele vejen og blive kåret som den bedste, siger Jesper Østergaard, adm. dir. i Reitan Convenience Danmark, som driver 7-Eleven i Danmark.
Årets tre bedste servicebutikker blev Nikolaj Brogaard med sin Shell 7-Eleven-butik i Charlottenlund, Moe Muhsen med sin City 7-Eleven-butik på Artillerivej i København samt Johann Eysteinsson, der driver en 7-Eleven-butik på Københavns Hovedbanegård samt tre 7-Eleven minibarer på perronerne, ligeledes på Hovedbanegården.
7-Eleven har i dag 169 butikker fordelt rundt om i landets byer, på hospitaler, servicestationer, togstationer og i Københavns Lufthavn.