7-Eleven øger fokus på uddannelse
For at sikre fortsat udvikling i 7-Eleven, har conveniencekæden netop ansat en ny HR-chef, der i høj grad skal have fokus på kompetenceudvikling.
Den nye HR-chef hedder Malene Norre og har tidligere arbejdet med HR i kæden i en årrække.
- Den nye HR chef skal øge fokus på rekruttering af købmænd og grundig uddannelse af såvel nye som eksisterende, siger adm. dir. for Reitan Servicehandel, der driver 7-Eleven, Jesper Østergaard.
- Vi skal sikre 7-Elevens konkurrenceevne gennem strategisk kompetenceudvikling. I en detailhandelsverden, hvor mere og mere sker online, skal vi give kunderne en god oplevelse, når vi møder dem fysisk. Det kræver, at alle er veluddannede, og at vi har et godt arbejds-klima. Malene skal blandt andet opdatere vores kurser og vurdere, hvad der fremadrettet er behov for, siger Jesper Østergaard, der glæder sig over at have Malene Norre tilbage i folden.
- Jeg har ærgret mig over, at Malene forlod 7-Eleven og er derfor superglad for at have hende tilbage. Hun er et rigtig godt aktiv for Reitan Convenience, min ledergruppe og for mig, siger han.
Malene Norre har 20 års branchekendskab fra både restauration og detail og har erfaring med performance management, rekruttering, trivsel, onboarding og kultur & adfærd.