7-Eleven kræver fortsat hygiejnebevis
Alle ansatte i 7-Elevens kiosker skal igennem et elæringsprogram i fødevarehygiejne, og undervisningen afsluttes med en prøve.
Ganske som før kravet til et egentligt bevis blev ændret fra myndighedernes side.
- Vi ved at vores kunder holder øje med vores smileys, og at de - ligesom en ren butik - er afgørende for, om de handler hos os.
Derfor vil vi være sikre på, at alle ansatte har styr på hygiejnen. Det sikrer vi os bedst ved at kræve af købmændene, at alle gennemgår elæringsprogrammet og består prøven, siger adm. dir, i Reitan Convenience, Jesper Østergaard og tilføjer, at alle kædens knap 200 butikker - på nær en enkelt - havde en glad smiley eller en Elitesmiley per 1. december.
- Vi har haft meget fokus på hygiejnen og det vil vi have fortsat. Det har ført til,
at vi i dag har flere glade
smileys end nogen sinde. Vi begyndte for nogle år siden selv at producere sandwich, og det har været en megasucces. Vores kunder vil have frisk tilberedt mad, der smager bedre, end når det er produceret centralt, og det vil vi have mere af i fremtiden, siger Jesper Østergaard.