Thise præsterer bedre end forventet
-
Thise-ledelsen kalder årets resultat på 31,7 mio. kr. som absolut tilfredsstillende. Ledelsen har positive salgsforventninger til 2021
Andelsmejeriet Thise i er en ovenud sund og solid forretning, der år for år har fremgang på toplinjen. Mejeriet fra Salling nord for Skive har Coop som den helt store afsætningskanal med salg af både eget brand og produkter under Coops populære private label-serie Änglemark.
I 2020 hævede Thise Mejeri omsætningen med 80 mio. kr. til 1,16 mia. kr.
Også mejeriet driftsresultat fik et nøk op med 4,6 mio. kr. til 37,8 mio. kr., mens bundlinjen gik frem med 16 pct. til 31,7 mio. kr.
"Selskabets resultat er 1,7 mio. kr. højere end det budgetterede resultat på 30 mio. kr. Dette resultat anses som værende absolut tilfredsstillende, især når man tager de i foråret til tider tumultariske coronarelaterede markedsforhold i betragtning", står der i ledelsesberetningen.
Poul Pedersen har været direktør for Thise Mejeri siden 1992. Han forventer sammen med formand Arne Bisgård og resten af ledelsen positiv fremgang i 2021.
Således forventer mejeriet at øge indvejningen med 7 pct. i forhold til 2020.
"Selskabet har således positive salgsforventninger til 2021, fordi man forventer en fortsat god udvikling i salg og aktivitet på hjemmemarkedet. Endvidere forventes det, at eksportsalget til de nære eksportmarkeder kan stige betydeligt i værdi og i omsætning, ligesom salget til fjernmarkederne, især Kina, forventes øget. Endvidere forventer selskabet gennem fokus på ordentlighed, høj kvalitet, bredere produkt-diversitet, højere effektivitet og gennem stor innovationskraft hos både andelshavere og selskabets ansatte at kunne styrke selskabets indtjening til yderligere sikring af selskabets fremtid samtidigt med, at der kan udbetales en konkurrencedygtig mælkepris til andelshaverne", står der i ledelsesberetningen.