Lidl har fundet sin nye kommunikations- og CSR-chef
-
Morten Vestberg forlod Lidl for at fortsætte som kommunikationsdirektør i Dagrofa
Discountkæden Lidl har nu ansat Claus Krogh som Head of Communications & CSR. Han erstatter Morten Vestberg, der forlod Lidl for at fortsætte som kommunikationsdirektør i Dagrofa fra 1. april.
Jens Stratmann, der er adm. direktør i Lidl Danmark, glæder sig til at byde den nye afdelingschef velkommen:
- I Lidl har vi ambitiøse strategier for både kommunikations- og CSR-området, som vi nu i endnu højere grad vil sammentænke og skabe synergier mellem med Claus ved roret. Jeg er glad for, at vi kan styrke vores ledelsesteam med Claus’ brede erfaring og stærke kompetencer indenfor kommunikation og CSR og får en profil ind, som både har været en del af det danske medielandskab, ligesom han har siddet på den anden side af bordet som rådgiver.
Den nytiltrådte Head of Communications & CSR kommer med en solid faglig og ledelsesmæssig baggrund. Claus er uddannet journalist og har mere end 25 års erfaring som blandt andet ansvarshavende chefredaktør på JP/Politikens Lokalaviser og som kommunikationsrådgiver i en række PR-bureauer.
Claus Krogh siger selv om de nye udfordringer:
- Bæredygtighed og CSR er noget der ligger de danske forbrugere på sinde og af samme årsag giver det rigtig god mening, at Lidl nu kan kæde vores CSR- og kommunikationsindsatser sammen og dermed blive endnu stærkere i vores kommunikation til kunder, leverandører og medarbejdere. Vores ambition er at Lidl fortsat går forrest og viser vejen. Lidl vil være danskernes førstevalg, og jeg ser frem til både at videreudvikle og formidle det store og vigtige arbejde, som Lidl gør i forhold til miljø, medarbejdere og samfund.
Claus Krogh er 54 år og bor med sin familie i Aarhus og har sin første arbejdsdag som Head of Communications & CSR i Lidl d. 1. juni 2022. Han starter, præcis som alle andre nyansatte Lidl-medarbejdere, sit nye job med at være i indarbejdning i en af Lidls mange butikker. Her skal han lære Lidls kerneforretning at kende, dér hvor kunderne møder kædens mange medarbejdere og produkter.