Lidl giver discounthelte hovedrollen i ny realityserie 

Lidl 25. okt 2023 -
This describes the image
Foto: Lidl
  • Ny workplace-realityserie tager danskerne med bag kulisserne i tyskejet discountkæde i Danmark

Lidl går utraditionelle veje for at nuancere butiksfaget og medarbejdere i dagligvarehandlen. Det sker i den nye workplace-realityserie Discountheltene, hvor Lidl inviterer ind bag kulisserne i hverdagen.

Serien har premiere onsdag den 1. november på Pluto Tv. Discountheltene består af seks episoder, som bliver vist hver onsdag fra uge 44-48 gratis på kanalen.

- Jeg er utrolig stolt over vores medarbejdere, som giver så meget af sig selv i Discountheltene, siger Jens Stratmann, adm. direktør i Lidl Danmark.

Han tilføjer, at de bidrager til at nedbryde vigtige fordomme om, hvad det indebærer at arbejde inden for dagligvarebranchen.

- Man er ikke bare kassemedarbejder i det lokale supermarked. De demonstrerer på den mest autentiske måde, hvordan de hver især og i fællesskab spiller en vigtig rolle i vores samfund for at holde hjulene i gang i landets butikker, siger Jens Stratmann.

Han håber, at serien vil minde danskerne om, at der er rigtige mennesker bag uniformen, når de møder Lidls medarbejdere ude i butikkerne og ikke mindst opfordre til at holde den gode tone, når man handler.

I serien møder man en lang række hovedfortællere, som til dagligt arbejder i Lidls butikker, på logistikcentrene eller hovedkontoret.

Ordblind bliver kædens yngste butikschef 

En af de dem er 20-årige Mikkel Christensen, der bestrider rollen som butikschef i Lidl i Frederikshavn: 

- Jeg glæder mig til, at serien får premiere og se, hvordan den bliver modtaget. I serien kan man blandt andet følge min rejse til at blive Lidls yngste butikschef. Jeg er ordblind, men bare fordi man har svært ved at læse, behøver man ikke at have svært ved lære. Jeg håber, at jeg kan være med til at inspirere andre, der måske ikke har fundet den rette hylde og give dem troen på, at selvom man måske ikke er den mest boglige, så er der flere veje at gå.

Det er produktionsselskabet Hou Docs, der står bag idéen og konceptet for Discountheltene. For Hou Docs har opgaven været at sikre, at seerne ikke opfatter Discountheltene, som skjult reklame for Lidl, men spændende, klassisk tv, fremgår det af en pressemeddelelse fra Lidl.
 

Opdateret 25. okt 2023