Udenlandske medier elsker Carlsberg og Arla

Leverandører 30. maj 2017 -
This describes the image
Foto: Carlsberg
Skrevet af: Henrik Denman

Øl, mælk og bacon. Danske fødevarer er populære i udlandet, men særligt to danske fødevarevirksomheder formår at skabe medieomtale verden over.

Carlsberg og Arla er de to danske fødevarevirksomheder i dagligvarebranchen, som har fået mest medieomtale ude i verden. Det viser en ny undersøgelse fra Media Intelligence-virksomheden Meltwater. De har analyseret international omtale af nogle af de største danske fødevarevirksomheder.

- Carlsberg og Arla klarer sig rigtig flot på medieomtale i udenlandske medier. Det vidner om, at Arla og Carlsberg brands står stærkt i udlandet, siger direktør i Meltwater Danmark, Christian Pedersen, i en pressemeddelelse.

Det seneste år er Carlsberg omtalt i godt 42.000 internationale artikler, mens Arla blev omtalt ca. 32.000 gange. De klarer sig markant bedre end andre danske fødevarevirksomheder som Danish Crown, Royal Greenland og Merrild.

 

Opdateret 10. nov 2020

Vil du vide mere?