Udenlandske medier elsker Carlsberg og Arla
Øl, mælk og bacon. Danske fødevarer er populære i udlandet, men særligt to danske fødevarevirksomheder formår at skabe medieomtale verden over.
Carlsberg og Arla er de to danske fødevarevirksomheder i dagligvarebranchen, som har fået mest medieomtale ude i verden. Det viser en ny undersøgelse fra Media Intelligence-virksomheden Meltwater. De har analyseret international omtale af nogle af de største danske fødevarevirksomheder.
- Carlsberg og Arla klarer sig rigtig flot på medieomtale i udenlandske medier. Det vidner om, at Arla og Carlsberg brands står stærkt i udlandet, siger direktør i Meltwater Danmark, Christian Pedersen, i en pressemeddelelse.
Det seneste år er Carlsberg omtalt i godt 42.000 internationale artikler, mens Arla blev omtalt ca. 32.000 gange. De klarer sig markant bedre end andre danske fødevarevirksomheder som Danish Crown, Royal Greenland og Merrild.