Tuborg driver væksten i Carlsberg

Leverandører 16. aug 2017 -
This describes the image
Tuborg øl havde i 1. halvår 217 en fremgang i salget på tre pct. Foto: Colourbox
Skrevet af: Henrik Denman

Tuborg øl og specialøl driver væksten hos Carlsberg Group, der i dag offentliggør regnskabet for 1. halvår 2017.

Samlet set viser både omsætning og indtjening så gode takter, at koncernchef i Carlsberg Group, Cees 't Hart, ser positivt på, at bryggerikoncernen når de opstillede mål for hele 2017.

- Vi har leveret stærke resultater for det 1. halvår med en forbedret indtjening, siger han.

Omsætningen er øget med 2 pct. i forhold til 1. halvår 2016 til 31,8 mia. kr. Til gengæld er salget målt i volumen gået tilbage med 2 pct., hvilket primært skyldes salgsudviklingen i Rusland.

Resultatet før skat blev 3,8 mia. kr., hvilket er en stigning på 21 pct. i forhold til 1. halvår 2016.

Salget af Tuborg steg med tre pct., hvor det især er det asiatiske salg, der driver fremgangen, mens Carlsberg gik en pct. tilbage.

Det store lyspunkt er salget af specialøl, der er øget med 25 pct. Alkoholfri øl gik 13 pct. frem i Vesteuropa.

Opdateret 10. nov 2020