Topchef stopper i Mejerigaarden

Leverandører 10. nov 2023 -
This describes the image
CEO Claus Dahlmann Larsen stopper efter fire år i Mejerigaarden. Han begyndte som CCO for fire år siden.  Foto: Premier Is
  • Torben Meng overtager midlertidigt ledelsen af is-virksomheden fra CEO Claus Dahlmann Larsen

Mejerigaarden skifter nu både ud i toppen og udskifter navnet på det velkendte brand Hjem-Is til Fråst. Det handler om at få mere fokus på innovation.

CEO Claus Dahlmann Larsen stopper efter fire år i Mejerigaarden og forlader virksomheden sammen med CFO Henrik Lind. Den nye topchef bliver indtil videre Torben Meng, der er den nuværende leder af Food Union-gruppens direct-to-consumer service Fråst.

For seks år siden købte Mejerigaarden i Thisted, der står bag Premier Is, konkurrenten Hjem Is med Food Union Group i ryggen. I går meddelte virksomheden, at Hjem-Is ændrer navn til Fråst og skal tage en større bid af conveniencemarkedet på frost i Europa.

- I takt med at Mejerigaarden bevæger sig ind i en ny udviklingsfase med fokus på stærk operationel ekspertise og kundecentrering, anerkender virksomheden behovet for en anden kompetenceprofil i toppen af sin ledelse, fremgår det af en pressemeddelelse.

Torben Meng og CEO for Food Union i Europa, Artūrs Čirjevskis, skal stå i spidsen for virksomheden, indtil en ny, permanent ledelse for Mejerigaarden udnævnes. Det forventes at ske i begyndelsen af 2024. 

Ny fase for virksomheden

- Mejerigaarden står et godt og spændende sted, og med lanceringen af Fråst markerer vi samtidig starten på en helt ny fase for virksomheden. Det er initiativer som disse, som vi kommer til at se flere af fremover, og som skal styrke vores position yderligere, siger Torben Meng.

Claus Dahlmann Larsen tiltrådte som CCO for Mejerigaarden A/S i 2019 og kom med mange års erfaring fra organisationer inden for FMCG-branchen på tværs af forskellige regioner.

Han bliver fremhævet for lanceringen af den nuværende strategi ’Det Nye Premier Is’ i 2020, hvor han reviderede indtægtskilderne og opbyggede synergier, der nu efterlader virksomheden i en stærk og bæredygtig position for fremtidig vækst. 

Derudover stod Claus i spidsen for sammenlægningen af Mejerigaardens produktportefølje under et forenet brand, som strømlinede virksomhedens tilbud og øgede brandets synlighed. Han spillede også en afgørende rolle i udviklingen af marketing- og salgsstrategier for Premier Is og Hjem-Is.

Opdateret 10. nov 2023