Thisted Bryghus kaster sig over saftsalg
Bryghuset fra Thy, som også er kendt for sin øljulekalender, udvider sin portefølje og sender nu økologisk saft på markedet. Der er tale om et samarbejde mellem Thisted Bryghus og Thy Økobær, som står for at plukke bær og tappe saften.
- Vi har mærket en stor interesse på markedet allerede, så det tegner rigtigt godt. Vi lavede et forsøg med økologisk saft i 2007, men tiden var ikke den rigtige på det tidspunkt. Det er den nu, siger Aage Svenningsen, adm. direktør for Thisted Bryghus, i en pressemeddelelse.
I første omgang er der tale om fire varianter: stikkelsbær, solbær, hvide ribs med blåbær og hvide ribs med havtorn.
Salget af økologiske drikkevarer har oplevet en markant vækst de seneste par år. Ifølge Økologisk Landsforening og Landbrug & Fødevarer er det drikkevarer både med og uden alkohol, forbrugerne i stigende grad vælger at købe i den økologiske variant.
- Drikkevarer er et af de områder, hvor vi ser, der virkelig sker noget. Det er saft, vin, spiritus – hele drikkevareområdet. Saft er meget tit økologisk nu, og det ser vi over hele landet, siger Torben Blok, markedschef for foodservice i Økologisk Landsforening, til Dansk Handelsblad.