Taster Wine taber 35 millioner på toplinjen
-
Trods et omsætningsfald formår Brøndby-virksomheden at styrke det samlede salg i Danmark takket være dagligvarebutikker og nethandel
Efter omsætningsfremgang fem år i træk bremsede coronakrisen hårdt op for Taster Wines fremgang.
Sidste år faldt Brøndby-selskabets omsætning med 35 mio. kr. til 510 mio. kr.
Trods nedgangen formåede selskabet, der primært sælger vin og spiritus i Danmark og på de nære markeder i Norden og Tyskland, at bibeholde status quo i driftsresultatet, som blot faldt med 1 mio. kr. til 20 mio. kr., mens årets resultat landede på et overskud på 15 mio. kr. mod 17 mio. kr. året før.
Trods faldet i omsætningen på grund af de ændrede markedsvilkår styrkede Taster Wine alligevel salget på det danske marked.
- Koncernens eksportsalg er faldet med 49,5 mio.kr. til 108,1 mio.kr. På trods et markant fald i omsætningen på restaurant- og hotelmarkedet er det lykkedes at øge den samlede omsætning i Danmark med 14,8 mio.kr. til 401,8 mio.kr. Dette skyldes en øget omsætning i dagligvaresektoren og nethandel, der både kan tilskrives øget salg til eksisterende kunder og tilgang af nye kunder, står der i ledelsesberetningen.
Selskabets ledelse forventer et positivt resultat i år, men kan ikke komme niveauet nærmere på grund af usikkerhederne omkring corona.