Syv øko-produkter kåret på Foodexpo
Vinderne af Økologisk Guld 2018 blev i aftes kåret på Foodexpo, hvor Økologisk Landsforening havde inviteret til Økologisk Brancheaften.
Økologisk Guld 2018 uddeles til økologiske produktnyheder, der markerer sig på bl.a. smag, innovation, emballage, produkthistorie og værdi for pengene. Flere end 100 produkter var tilmeldt konkurrencen i henholdsvis kategorierne detail og foodservice, og to professionelle dommerpaneler udvalgte vinderne.
Aftenens største vinder blev Copenhagen Sparkling Tea Company, der ud over at vinde i drikkevare-kategorien blandt foodservice-produkterne også vandt publikumsprisen.
Kun produkter, som er introduceret efter Foodexpo i 2016 har kunnet deltage i Økologisk Guld 2018.
DETAIL:
Drikkevarer: Macarn, Økologisk Hindbær sodavand
Kolonial: GRØD, Chia Berry Flax
Kød & pålæg: Løgismose, økologisk plantefars med kikærter og rød peberfrugt
Mejeri inkl. ost, æg og is: Hansens + Oialla
FOODSERVICE:
Drikkevarer: Copenhagen Sparkling Tea Company, Blue
Kolonial: Mill & Mortar, Salt of Hearts
Mejeri inkl. ost, æg og is: Naturmælk, Det Store Økologiske Osteproduktionskit