Stor vækst for nonfood-kæmpe i Danmark

Leverandører 5. jun 2020 -
This describes the image
Foto: Libero
Skrevet af: Søren Tougaard

Essity Denmark, der er en del af Essity-koncernen med velkendte mærker indenfor personlig hygiejne som Libero, Libresse, Lotus og Tork, øgede sidste år omsætningen med 11 pct. til 993,5 mio. kr. herhjemme.

Mens selskabet kunne notere en lille fremgang på 7 mio. kr. i resultatet af ordinær primær drift til 206 mio. kr., faldt selskabets overskud derimod med 4 mio. kr. til 93,2 mio. kr.

Ifølge ledelsen skyldtes det mindre overskud en stigning i personaleomkostningerne. Således voksede Essity Denmark med 15 medarbejdere i 2019 og talte ved årets udgang 110 medarbejdere.

"Selskabet har i regnskabsåret tilkøbt og fusioneret med søsterselskabet BSN Medical A/S. Dette har i 2019 haft en positiv effekt på såvel omsætningen som resultatet. Resultaterne af aktiviteterne i Danmark for 2019 anses for at være tilfredsstillende", lyder det i ledelsesberetningen.

Selskabet, der har Frans Blach Roosen som bestyrelsesformand og Finn Allan Stubkjær Pedersen som adm. direktør, venter ikke, at covid-19 vil påvirke resultat væsentligt i indeværende regnskabsår.

Ledelsen forventer derfor et resultat før finansielle poster på niveau med 2019, der lød på 120,4 mio. kr.

 

 

Opdateret 10. nov 2020

Vil du vide mere?