Stor kampagne for mærkevarer
Dagligvareleverandørerne gennemfører nu en landsdækkende kampagne, der skal fortælle forbrugerne om mærkevarernes kvalitet og originalitet.
Det er første gang i Danmark, at brancheforeningen Dagligvareleverandørerne (DLF) og en række stærke mærkevarer går sammen om en fælles kampagne for mærkevarerne.
Kampagnen kører frem til og med uge 21 og vil ramme danskerne via TV-spots, et kampagne website, online bannere og outdoor-reklamer.
Kampagnen fokuserer på at fortælle, hvordan mærkevarerne hele tiden udvikler sig til gavn for forbrugerne. Kampagnens slogan er "Mærker, du kan stole på", og den fremhæver mærkevarernes innovation, originalitet og kvalitet hos eksempelvis Arla, Carlsberg og KiMs, som er blandt de 16 brands bag kampagnen.
Baggrunden for Mærkevarekampagnen 2016 er et ønske om at positionere mærkevarerne stærkere over for de danske forbrugere og styrke efterspørgslen på netop mærkevarerne.
- Stærke mærkevarer bidrager til at drive innovation og vækst og dermed skabe værdi for forbrugeren. Det vil vi gerne skabe opmærksomhed omkring og samtidig understøtte kvaliteten og originaliteten i de deltagende brands, siger direktør Niels Jensen i DLF.
De medvirkende brands er Arla, Dansukker, Libero, Nikoline, Santa Maria, Smirnoff, Royal Greenland, Schulstad, Carletti, Rynkeby, KiMs, Odense Marcipan, Somersby, Rena, Carlsberg og Tulip.
Det er håbet, at kampagnen bliver så stor en succes, at det bliver en årligt tilbagevende event.