Største salgsfremgang for L'Oréal i over 10 år
Verdens største producent af kosmetik og skønhedsprodukter forsætter med at vokse mere end det generelle beauty-marked.
I tredje kvartal lå L'Oréal omsætning 7,8 pct. over sidste år, hvilket er den højeste vækst i mere end 10 år. Det oplyser ’L’Oréal i en pressemeddelelse.
- Alle divisioner er i vækst, ster.ærlig L’Oréal Luxe og Active Cosmetics, som er særlig dynamiske. Resultaterne er blandede i Consumer Products Divisionen, hvor vi på den ene side ser en stærk vækst i Asien, men på den anden side har vi som tidligere nævnt et meget konkurrencepræget marked i USA. Hudpleje, e-handel og Travel Retail fortsætter med at give resultater. E-handel har en vækst på 47,5 pct. og udgjorde 13,5 pct. af omsætningen. Travel Retail steg samtidig med 20,8 pct., siger Jean-Paul Agon, adm. direktør og formand for L’Oréals bestyrelse.
Vil vokse mere end markedet
Det er især Kina, Indien, Japan og Sydøstasien, der trækker L'Oréal vækst fremad, men også i Øst- og Vesteuropa oplever kosmetikgiganten fremgang.
- Alt i alt kan vi sige, at L’Oréals stærke resultater i tredje kvartal og de første ni måneder af året styrker os i vores tro på, at kosmetikmarkedet stadig vil vokse, selv om vi også ser svingende og blandede resultater. Vi tror på, at vi kan ligge højere end markedet og nå endnu et år med stigning i vores omsætning og indtjening, siger Jean-Paul Agon.
L'Oréal omsatte sidste år for 26,9 mia. euro og beskæftiger mere end 82.000 medarbejdere verden over. I Danmark beskæftiger L’Oréal 450 medarbejdere på det nordiske hovedkontor i København samt firmaets distributionscentral i Greve.