Pepsico overgår forventninger
Med et væld af produkter inden for læskedrikke, chips og morgenmadskategorien hører Pepsico til i verdenseliten blandt de globale fødevareproducenter.
Og verdens forbrugere efterspørger i stigende grad fødevaregigantens produkter. Det viser tal for 3. kvartal, hvor salget steg med 4,3 pct. i forhold til samme kvartal sidste år.
I alt landede omsætningen på 17,2 mia. dollars eller ca. 117,3 mia. kr. Det var mere end 1 mia. kr. over, hvad aktieanalytikerne havde forventet fra den amerikanske fødevaregigant, ifølge Bloomberg.
Efter det fine kvartal lyder det nu, at Pepsico muligvis kan overgå forventningen om en organisk vækst for hele året på 4. pct.
Pepsico forretning forgrener sig til ca. 50 varemærker, hvoraf Pepsi naturligvis er det mest kendte. Produktporteføljen tæller desuden 7 Up, Tropicana, Quarker, Doritos og Lays.