Pepsi Max vinder Årets Lancering
Vinderen af Årets Lancering fra Nielsen 2018 blev Pepsi Max Lime, der blev kåret på Mærkevareleverandørernes Årstræf i går den 14. marts.
Efterspørgslen på Pepsi Max Lime var i 2018 så stor, at Royal Unibrew i flere perioder ikke kunne følge med. Succesen er ifølge Christian Lund-Martorell, Senior Brand Manager for Pepsi, Royal Unibrew konsekvensen af et grundigt forarbejde.
- Vi er enormt glade af at vinde prisen for Årets Lancering. Der ligger en grundig indsats forud for lanceringen af Pepsi Max Lime: Først og fremmest står vi med et produkt, hvor der virkelig er blevet arbejdet med den helt rigtige smag ved hjælp af grundige smagstests. Derudover er der blevet gjort en massiv indsats i butikkerne takket være Danmarks bedste salgsstyrke, vi har haft et stærkt samarbejde med PepsiCo og ikke mindst en marketingindsats, der dækker både Outdoor, TV, Print, Digitalt og SoMe, samt sponsorater og samplingaktiviteter i hele landet. Så vi er meget stolte af at få den anerkendelse, som prisen er, siger Christian Lund-Martorell.
Pepsi Max Lime vinder prisen for at være den mest succesfulde produktlancering i dagligvarehandelen i 2018. Produktet har opnået en flot markedsandel og endda i en kategori med meget høj vækst, lyder det fra Nielsen.
- Forbrugerne efterspørger sundhed (bl.a. mindre sukker) men vil samtidig gerne have ‘indulgence’, som kan oversættes til forkælelse. Lanceringen af Pepsi Max Lime rammer ind i disse trends, og det har altså resulteret i en særdeles succesfuld produktlancering med vækst til både leverandør og detailhandel, siger Rasmus H. Sarauw-Nielsen, Nordic MarComm Leader, Nielsen.
De fire nominerede til prisen var i år Fuze Tea fra Coca-Cola, Carlsberg 1883, Aqua d’Or Sparkles og Pepsi Max Lime fra Royal Unibrew.