Onlineforretningen vokser med over 50 pct. i Løgismose

Leverandører 30. jan 2020 -
This describes the image
Foto: Meyers Køkken
Skrevet af: Søren Tougaard

Ejerselskabet Løgismose Meyers Holdning har over de seneste fire regnskabsår tabt hele 150 mio. kr.

Nu melder selskabet dog om flere succeser i løbet af 2019, som måske kan være et varsel om bedre tider.

Med den nye adm. direktør Jesper Uggerhøj ved roret er det således lykkedes at hæve onlineomsætningen på Løgismose.dk med hele 56 pct. i 2019 i forhold til 2018, hvor der især er vækst i salget af eksklusive vinkasser til over 10.000 kr. samt mundblæste Zalto-krystalglas.

- Selv om mange af Løgismoses fødevareprodukter er i høj kurs, er det især vinen, som hitter. Med afsæt i Løgismoses fysiske butik på Ndr. Toldbod og vores stærke salg B2B oplever vi nu, at der også for alvor er kommet hul igennem til de fine wine-interesserede private forbrugere online, siger Jesper Lykke Wacherhausen, direktør for Business Development & Digital i Løgismose Meyers, i en pressemeddelelse.

Han nævner desuden stor vækst i catering-forretning Meyers Køkken, efter Meyers i september sidste år lancerede en ny hjemmeside.

- Den spritnye, digitale infrastruktur stod hurtigt overfor en styrkeprøve i form af jule- og nytårssalget, der er årets travleste periode i virksomhedens cateringben, Meyers Køkken. Resultatet blev en digital succesfortælling om 50.000 solgte kuverter i perioden, og alene til juleaften steg salget med 30 pct. målt mod sidste år, fortæller han.

 

Opdateret 10. nov 2020

Vil du vide mere?