Øget salg af økologisk instantkaffe
Nestlé, der er verdens største fødevarevirksomhed, leverede i årets tre første måneder en organisk vækst på 2,3 pct. I Danmark, hvor Nestlé sælger mange typer drikke og fødevarer lige fra kaffe og chokolade til børnemad og avanceret ernæring til patienter, har Nestlé Health Science oplevet et boom i sondeernæring, der er lavet på f.eks. kylling, ærter og ferskner.
Nestlé Danmark har oplevet vækst på bl.a. to kategorier i årets første kvartal, nemlig økologisk instantkaffe, der ligesom alle andre Nescafé-versioner er lavet på rigtige kaffebønner, og Nestlé Kondenseret Mælk, som gør det lettere at tilberede kager og desserter.
- Vi oplever en større forbrugerbevidsthed omkring, hvordan kaffe er produceret, og her mærker vi en klart stigende interesse for vores økologiske og fairtrade Nescafé, som har fået et godt tag i markedet. Lanceringen af den økologiske instantkaffe har flyttet forbrugere, som ikke tidligere drak økologisk instantkaffe, over i denne kategori, siger Nestlé Danmarks landechef, Henriette Sonne-Schmidt, i en pressemeddelelse.