Ny producent vil sælge plantedrikke på abonnement
Plantedrikke er den kategori med den største vækststigning i dagligvarebutikkerne over de seneste to år.
Fra at være et produkt for veganere og vegetarer købes plantedrikke i dag af en bredere forbrugerskare med klare holdninger til miljø, klima og dyrevelfærd.
Det får nu en ny spiller på banen ved navn Dryk, der satser på abonnement som en bæredygtig forretningsmodel.
- Vores forretning bygger på et solidt værdifællesskab med vores kunder. Vi deler drømmen om en bæredygtig livsstil og en grøn fremtid, og med det fokus udvikler vi nye plantebaserede produkter, som opfylder vores kunders behov og passer perfekt ind i deres hverdag. Dryk sælges gennem en abonnementsordning, som kunden selv kan sammensætte. Og produkterne leveres direkte til døren. Det skal nemlig være nemt og ligetil, siger Christian Christensen, direktør i Dryk, og en af i alt tre tidligere Coop-medarbejdere bag selskabet.
Partnerskaber med NGO'er
Dryk lanceres i seks varianter her i foråret baseret på havre og ærte, mens yderligere to varianter baseret på hamp lanceres til efteråret.
Og plantedrikproducenten har indgået en række strategiske partnerskaber med organisationer som Dansk Vegetarisk Forening, Danmarks Veganske Forening, Verdens Skove og Plan Bi, der skal være med til at styrke salget.
- Hver gang vi sælger en liter Dryk gennem vores strategiske partnerskaber, donerer vi 1 kr pr. liter til organisationen. På den måde hjælper vi hinanden til en grønnere fremtid, siger Christian Christensen.