Nielsens nomineringer til "Årets lancering" kan alle drikkes

Leverandører 26. feb 2019 -
This describes the image
Illustration: Nielsen

En varm sommer gjorde drikkevarer ekstra populære, og det gjaldt også nye produkter.

Derfor er det fire produkter, der alle kan drikkes, der i år er nomineret til Nielsens Årets Lancering.

Prisen gives til den mest succesfulde produktlancering i dagligvarehandelen det forgangne år.

De fire produkter er:

- En fornyelse inden for ice tea segmentet – Fuze Tea fra Coca-Cola

- En ny øl der baseret på den originale gær fra 1800-tallet – Carlsberg 1883

- En forfriskende danskvand med spændende smagsvarianter – Aqua d’Or Sparkles

- Et lime twist i den populære Pepsi Max – Pepsi Max Lime fra Royal Unibrew

Alle fire lanceringer har ifølge Nielsen opfyldt betingelserne for at komme i betragtning til prisen. De har bragt noget nyt til markedet, opnået en betydelig markedsandel og høj distribution, og desuden har de sørget for vækst i kategorien til fordel for leverandøren selv og kæderne.

- Drikkevarekategorien er kendetegnet ved, at den rammer flere af de trends, som forbru-gerne efterspørger. Det er trends som forbrug “on the go” og “indulgence”, som kan over-sættes til forkælelse. De tre ikke-alkoholiske nominerede lanceringer giver også kunderne en mulighed for øget variation, mens Carlsberg har søgt tilbage til rødderne, hvorved den lancering rammer ind i en trend, der går på det autentiske, siger Rasmus H. Sarauw-Nielsen, Nordic MarComm Leader, Nielsen.

Vinderen kåres den 14. marts på Mærkevareleverandørernes Årstræf.

Opdateret 10. nov 2020

Vil du vide mere?