Nielsens nomineringer til "Årets lancering" kan alle drikkes
En varm sommer gjorde drikkevarer ekstra populære, og det gjaldt også nye produkter.
Derfor er det fire produkter, der alle kan drikkes, der i år er nomineret til Nielsens Årets Lancering.
Prisen gives til den mest succesfulde produktlancering i dagligvarehandelen det forgangne år.
De fire produkter er:
- En fornyelse inden for ice tea segmentet – Fuze Tea fra Coca-Cola
- En ny øl der baseret på den originale gær fra 1800-tallet – Carlsberg 1883
- En forfriskende danskvand med spændende smagsvarianter – Aqua d’Or Sparkles
- Et lime twist i den populære Pepsi Max – Pepsi Max Lime fra Royal Unibrew
Alle fire lanceringer har ifølge Nielsen opfyldt betingelserne for at komme i betragtning til prisen. De har bragt noget nyt til markedet, opnået en betydelig markedsandel og høj distribution, og desuden har de sørget for vækst i kategorien til fordel for leverandøren selv og kæderne.
- Drikkevarekategorien er kendetegnet ved, at den rammer flere af de trends, som forbru-gerne efterspørger. Det er trends som forbrug “on the go” og “indulgence”, som kan over-sættes til forkælelse. De tre ikke-alkoholiske nominerede lanceringer giver også kunderne en mulighed for øget variation, mens Carlsberg har søgt tilbage til rødderne, hvorved den lancering rammer ind i en trend, der går på det autentiske, siger Rasmus H. Sarauw-Nielsen, Nordic MarComm Leader, Nielsen.
Vinderen kåres den 14. marts på Mærkevareleverandørernes Årstræf.