Nestlé præsenterer vækst i alle verdensdele
Efter en pæn organisk vækst i første halvår af 2019, forventer verdens største fødevarevirksomhed, Nestlé, at fremgangen fortsætter resten af året.
Nestlé omsatte i første halvår af 2019 for 309 mia. kr. og havde en organisk vækst på 3,6 pct., viser koncernens regnskab for årets to første kvartaler.
Væksten kommer fra alle verdensdele.
I Danmark er det nye trends, der især ses hos Nestlé, som betegner første halvår i Danmark som tilfredsstillende:
- Vi har oplevet et fornuftigt salg af Nestlé produkter på tværs af kategorier og kunder. Udover klassikere som bl.a. Nescafé, KitKat, Havre Cheerios og Nesquik har forbrugerne også fået smag for nye produkter såsom Hälsans Kök Incredible Burger. Vi har samplet rigtig mange vegetarburgere, og tilbagemeldingerne er meget positive både fra vegetarer, fleksitarer samt kødelskere. Trods et lidt koldt forår er efterspørgslen også steget for kold kaffe, siger landechef Henriette Kjær Schmidt.
Hos Nespresso satser man på investeringer i udsatte kafferegioner. For i maj lancerede Nespresso et nyt bæredygtighedsprogram under navnet Reviving Origins - et sortiment, der har til formål at puste nyt liv i udsatte kafferegioner gennem en investering på 10 mio. schweizerfranc (ca. 68 mio. danske kroner) i løbet af de næste fem år.
Nestlé er til stede i 189 lande i verden og har 308.000 medarbejdere, hvoraf 5.000 arbejder med forskning og udvikling. Nestlé omsætter årligt for ca. 580 mia. kr.
Læs også: Nestlé har igen gang i væksthjulene – omsatte for 600 mia. kr. i 2018