Nespresso vinder pris for kundeoplevelser

Leverandører 24. mar 2017 -
This describes the image
Nespresso vandt prisen Årets kundeoplevelse foran 7-Eleven og Hav.dk. Foto: Flemming Effersøe.
Skrevet af: Henrik Denman

Hele fire kæder fra dagligvarehandlen var nomineret til priser ved Detail-forums award dinner i København torsdag. Ingen af kæderne vandt dog, men dagligvarebranchen blev alligevel tilsmilet med en pris, nemlig prisen Årets kundeoplevelse 2017, der gik til Nespresso.

Detail-forum, der er en netværksklub for detailhandlere, uddeler hvert år priser til detailhandlen, hvor den mest prestigefyldte pris er MMM Prisen. Den gik i år til Lego, som vandt foran de to andre nominerede kæder, Lidl og butikskæden Søstrene Grene.

MMM Prisen går til en person eller virksomhed, der på særlig vis har haft betydning for detail- og/eller engroshandlen i Danmark.

Fremragende service
I juryens begrundelse for at tildele Nespresso prisen Årets kundeoplevelse hedder det, at Nespresso, der har butikker i mange lande, bl.a. Danmark, tilbyder den totale kundeoplevelse og et stramt butiksdesign. Butikkerne er kendt for at yde en fremragende service, og Nespresso har således været med til at sætte nye standarder for detailhandel.

Flere kæder i dagligvarehandlen var nomineret.

Spar var nomineret til Berlingskes Detailhandelspris, og her blev vinderen byggemarkedskæden Stark.

Rema 1000 var nomineret til prisen Årets omnichannel, hvor vinderen blev online møbelkæden Bolia.

Retail Entrepreneurship Prisen gik til Morten Strunge, der bl.a. er kendt for e-bogssuccesen Mofibo og teleselskabet Plenti, og her var Too Good To Go også nomineret. Too Good To Go er en onlineplatform dedikeret til at reducere madspild.

Opdateret 10. nov 2020