Naturli' Foods lancerer nyt smørprodukt uden animalsk fedt

Leverandører 2. feb 2017 -
This describes the image
Foto: Naturli' Foods
Skrevet af: Søren Tougaard

Naturli' Foods oplever, at flere forbrugere ønsker at leve sundere og tænker over klima og miljø. Derfor lancerer fødevareproducenten nu et nyt produkt under navnet Økologisk Smørbart der er lavet på planter, og som kan bruges som et sundere alternativ til smør på eksempelvis rundstykket, den friskkogte majskolbe eller i den bagte kartoffel.

Produktet er lavet på baggrund af raps, kokos, sheanødder og mandler – det er gluten- og laktosefrit. Ifølge producenten er smagen rund med en mild smag af mandler, og det nye produkt har allerede fundet vej til Kvickly, SuperBrugsen, Fakta, Bilka, Føtex og hos nemlig.com.

Lille forskel
- Vi lever af naturen – den er vores spisekammer. Imidlertid tager vi mennesker mere, end naturen giver. Det har mange fået øjnene op for. Vi oplever, at stadig flere forbrugere gerne vil have flere planter på spisebordet, og vi arbejder for at gøre en lille forskel hver dag for at genskabe balancen mellem mennesker og naturen, siger Henrik Lund, Naturli’ Foods.

Henrik Lund fortæller, at det nye produkt er blevet til ud fra holdningen om ikke at gå på kompromis med smagen. Produktet henvender sig til alle, der gerne vil have flere plantebaserede fødevarer ind i kosten samt det stigende antal veganere og mælkeallergikere.

Stor feedback fra forbrugere
Forbrugerne har haft en stor stemme i produktudviklingen. Naturli' Foods har på deres facebookside "Plantebevægelsen" spurgt forbrugerne, hvad de syntes om bl.a. navn til det smørbare produkt, indhold og emballage.

- Interessen fra forbrugerne har været overvældende. Vi har fået næsten 3.000 kommentarer, og dialogen er nået ud til 300.000 mennesker. Rigtig mange har givet deres mening til kende om produktet og indpakningen og bekræftet os i, at der virkelig mangler et plantebaseret produkt, der kan bruges i stedet for smør. Vi vil klart – også i fremtiden – bede forbrugerne om hjælp, når vi skal være sikre på, at et produkt rammer et behov, fortæller Henrik Lund.

Opdateret 10. nov 2020